1ste week!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Judith Lammers - WaarBenJij.nu 1ste week!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Judith Lammers - WaarBenJij.nu

1ste week!!

Blijf op de hoogte en volg Judith

04 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Hola!

Wat ging deze week toch snel. Vorige week maandag ben ik begonnen met mijn 1ste Spaanse les. Moest vroeg opstaan wat ik in Nederland niet gewend ben. Toen ik aan kwam bij de school heb ik me even gemeld en kreeg ik een rondleiding door het schooltje. Tussen half 10 en 10 kwamen er klasgenoten binnen lopen. Iemand uit Engeland, Singapore en Amerika. Ze waren allemaal heel aardig. Om 10 uur kwam de leraar binnen, hele leuke docent. Het was op het beginl erg wennen om Spaans te spreken.Maar het ging op zich wel.
s 'maandags heb ik niet veel meer gedaan als alleen een metro kaart gehaald.

Dinsdag had ik eerst van 10.00 tot 13.00 Spaanse les. Ik ben die dag samen met Joyce en Michelle naar het paleis geweest. Dat was echt geweldig om te zien. Ontzettend groot en mooi natuurlijk. We hebben die dag veel gewandeld en allerlei gebouwen gezien die super mooi waren. Ik vind dat alles hier mooi gebouwd is en op een hele speciaal manier. We zijn ook nog naar Plaza Major geweest en hebben daar heerlijk in de zon gezeten. Woensdag hadden we weer Spaanse les en zijn we daarna naar het stadion van Real Madrid geweest. Van de buitenkant vond ik het niet speciaal maar toen we eenmaal binnen waren was het heel gaaf. Mega groot! We hebben door een soort van museum gelopen en hebben al de bekers, t-shirts enz gezien. Heel grappig om de voetbal en de schoenen te zien van een aantal jaren geleden. We hebben zelf in de dug-out mogen zitten en natuurlijk de kleedkamers en de persruimte gezien. Ontzettend gaaf. Die avond zijn Joyce en ik gezellig met onze huisgenoten voetbal wezen kijken in een leuke cafeetje. Donderdag hebben we ook Spaanse les gehad. Ik vind de grammatica erg moeilijk en het is heel erg wennen. S middags zijn we naar het Retiro park geweest. Dat was echt geweldig. Mega groot en je kon der heerlijk aan het water zitten en genieten van de zon.We hebben daar best lang rond gelopen en genoten van de mooie omgeving en het lekkere weer. We waren zelf zo moe van het lopen dat we met de metro terug gingen. S'avonds hebben we heerlijk genoten van sushi met een paar Madrid students. Vrijdag hadden we nog een ochtend Spaans en ben ik daarna lekker naar huis gegaan om nog wat te doen voor school en even te rusten.

s'avonds zijn we met heel de groep ergens gaan zitten. Het was een hele gezellig avond en zijn daarna naar een van grootste discotheken van Europa geweest, genaamd Kapital. Kapital heeft 7 verdiepingen. Echt geweldig!! Het was wel ontzettend duur, dat was wel jammer. Maar ik heb goed genoten van de leuke muziek en de geweldige discotheek! Zaterdag heb ik lekker uit geslapen en ben ik samen met Joyce even de stad in geweest om te zoeken naar sport schoenen, helaas is het niet gelukt en moet ik nog een keer goed rond kijken. We zijn in de middag ook nog gezellig met wat meiden nacho's wezen eten in een leuk restaurantje. S'avonds hebben we weer gezellig bij elkaar gezeten zoals elk weekend gebeurd. Er waren een paar nieuwe Madrid students aangekomen dus het was volle bak. Daarna zijn we opstap geweest bij club Joy. Ook een erg leuke discotheek maar niet zo geweldig als Kapital. Heb erg gelachen om de Spanjaarden. Ze kunnen wel af en toe erg vervelend zijn en het Engels van ze is ook niet top! Ondanks dat heb ik toch een top avond gehad. Zondag weer een lekker lui dagje gehad en verder niets gedaan.

Vandaag weer Spaans gehad. Dit is ons laatste weekje in de ochtend Spaans. Daarna gaan we beginnen met 2x per week in de avond omdat mijn stage dan gaat beginnen. Ik vind het Spaans toch wel ontzettend moeilijk!! We hebben al wat ervaren leerlingen en dan is het vervelend als hun wel Spaans kunnen en het jou niet lukt. Best frustrerend!! Maar de leraar zegt dat het goed komt en dat ik het rustig moet willen leren.

Ben vandaag met Michelle naar Plaza de Espana, Templo de Debod en naar Madrid rio geweest.Daarna hebben we heerlijk in het zonnetje bij de rio gezeten. Wat was dat genieten!!! Heb zelf lekker in mijn truitje kunnen zitten.

Ik ben er nu iets langer als een weekje en ik merk nu al dat ik het moeilijk vind om boodschappen te doen en te beslissen wat ik moet eten. En ik moet nog 5 maanden....Waarschijnlijk komt het wel goed. Ik mis ook iets vertrouwds van thuis. Vooral het gekwisspel en de lieve kleine kusje van mijn hondje mila. Het is hier erg stil in huis terwijl ik gewend ben om met drukte in huis te leven. Maar dat zal wennen zijn.

Ben benieuwd of het morgen beter gaat met Spaans. En hoop dat ik deze week snel langs mijn stage kan gaan. Morgen zijn we van plan om naar het Ham museum te gaan. Ben heel erg benieuwd.

Tot ongeveer over een weekje of 2

Hele lieve groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 15 Jan. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 4125

Voorgaande reizen:

25 Januari 2013 - 05 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: